Spheres
Spheres
Spheres
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spheres

Spiritueel- en Paranormaal Forum
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
*** Spheres forum zit op een ander plekje vanaf nu: spiritueel en paranormaal forum Spiritueel Wakker: http://spiritueelwakker.actieforum.com/.....hoop je daar te mogen verwelkomen.....groetjes Maíre ***
*** Al online maar nog in opbouw: website - Spheres Trancemediumship: http://www.spheres-trancemediumship.nl/ ***

 

 Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyvr maa 16, 2012 9:32 pm

ROME - Er is waarschijnlijk intelligent leven elders in het heelal, en er is bewijs in de bijbel om aan te
nemen dat het christenen zijn, aldus de Rooms Katholieke Kerk.
De kerk lijkt steeds meer toe te geven dat wat in de bijbel staat van buitenaardse oorsprong is.


Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  2ch0w83


In een officiëel document gepubliceerd door de Katholieke gemeenschap der Waarheid, de officiële
publisher voor het Vaticaan, zegt een pauselijke astronoom dat "vroeg of laat het menselijke ras zal
ontdekken dat er andere intelligente wezens zijn in het universum".

Broeder Guy Consolmagno, een Jezuïet die een van de prominentste astronomen van het Vaticaan is
zegt: "We weten het niet".
Maar in het nieuwe boek, deel van de Verklaringen om het katholicisme in hedendaagse taal te
onderwijzen, zegt hij dat zijn suggestie wetenschappelijk is.
Met zo vele miljarden planeten, sterren en sterrenstelsels zegt hij: "Ergens in dat grote getal moeten
er andere beschaafde, rationele wezens leven".

Om zijn bewering kracht bij te zetten dat ook buitenaardse wezens door Jezus Christus genade
gered kunnen worden, citeert hij verzen uit Johannes 10:14-16, waarin Jezus zegt:
"Ik ben de goede herder [..] Nog andere schapen heb ik die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik
leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder".

Hiermee bedoelt Jezus volgens de Katholieke Kerk dat Jezus zelf leider is van een intergalactische
federatie en behalve de wezens op planeet Aarde, ook wezens op andere planeten samen zullen
komen waarna het één nieuwe onstervelijke beschaving zal vormen.



]Bron: Wereldgeheimen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyzo maa 18, 2012 6:20 am

Maire schreef:
ROME - Er is waarschijnlijk intelligent leven elders in het heelal, en er is bewijs in de bijbel om aan te
nemen dat het christenen zijn, aldus de Rooms Katholieke Kerk.
De kerk lijkt steeds meer toe te geven dat wat in de bijbel staat van buitenaardse oorsprong is.


Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  2ch0w83


In een officiëel document gepubliceerd door de Katholieke gemeenschap der Waarheid, de officiële
publisher voor het Vaticaan, zegt een pauselijke astronoom dat "vroeg of laat het menselijke ras zal
ontdekken dat er andere intelligente wezens zijn in het universum".

Broeder Guy Consolmagno, een Jezuïet die een van de prominentste astronomen van het Vaticaan is
zegt: "We weten het niet".
Maar in het nieuwe boek, deel van de Verklaringen om het katholicisme in hedendaagse taal te
onderwijzen, zegt hij dat zijn suggestie wetenschappelijk is.
Met zo vele miljarden planeten, sterren en sterrenstelsels zegt hij: "Ergens in dat grote getal moeten
er andere beschaafde, rationele wezens leven".

Om zijn bewering kracht bij te zetten dat ook buitenaardse wezens door Jezus Christus genade
gered kunnen worden, citeert hij verzen uit Johannes 10:14-16, waarin Jezus zegt:
"Ik ben de goede herder [..] Nog andere schapen heb ik die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik
leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder".

Hiermee bedoelt Jezus volgens de Katholieke Kerk dat Jezus zelf leider is van een intergalactische
federatie en behalve de wezens op planeet Aarde, ook wezens op andere planeten samen zullen
komen waarna het één nieuwe onstervelijke beschaving zal vormen.



]Bron: Wereldgeheimen

Een boeiend artikel!
Niettemin zie ik Jezus als een van de Meesters die heel goed wist wat hij in wezen was.
Vanuit dit diepe innerlijke weten heeft hij de mensheid onderwezen.

Een belangrijke verklaring van Jezus is vooral:


Ik en de Vader zijn EEN

Waarmee hij in feite aangeeft dat we geen afzonderlijke personen zijn. Weliswaar als tijdelijke expressie van Godheid ofwel het Ene of Bewustzijn, maar dat er geen scheiding aanwezig is tussen het gemanifesteerde in de kosmos en het mysterie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyzo maa 18, 2012 7:27 am



De wijze waarop Jezus en de Bijbel door de overlevering en de verschillende
geloofsovertuigingen is afgebeeld is niet mijn overtuiging.

Ik vind het een moeilijk onderwerp omdat je mensen welke zijn groot gebracht
en leven volgens de Bijbel, volgens hun Geloof, met enkele woorden daarmee
pijn kan doen, wat beslist mijn bedoeling niet is, ik respecteer ieders geloofs
overtuiging en mening.

De Bijbel is ontstaan van overlevering op overlevering; geschreven door monniken
door de eeuwen heen.

Ik denk niet zo zeer dat "wat in de Bijbel staat..." van buitenaardse oorsprong is
maar dat buitenaardsen tijdens het leven van Jezus op Aarde waren geloof ik wel.

Zowel in oude Sumerische als in bijv. Hindoestaanse schriften/hierogliefen komen
teksten voor over buitenaardse bezoekers welke werden gezien als goden en
engelen.

Van de Oude Egyptenaren is het "vrijwel zeker" dat zij samen hebben gewerkt,
samen hebben geleefd met buitenaardsen.
De Atlantiërs, de Nephilim.....buitenaardse rassen welke met de Aardlingen gingen
samenleven.

De Egyptenaren hadden diverse goden welke zij aanbaden.....waren die goden
de buitenaardsen?

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyzo maa 18, 2012 11:38 pm

Maire schreef:


De wijze waarop Jezus en de Bijbel door de overlevering en de verschillende
geloofsovertuigingen is afgebeeld is niet mijn overtuiging.

Ik vind het een moeilijk onderwerp omdat je mensen welke zijn groot gebracht
en leven volgens de Bijbel, volgens hun Geloof, met enkele woorden daarmee
pijn kan doen, wat beslist mijn bedoeling niet is, ik respecteer ieders geloofs
overtuiging en mening.

De Bijbel is ontstaan van overlevering op overlevering; geschreven door monniken
door de eeuwen heen.

Ik denk niet zo zeer dat "wat in de Bijbel staat..." van buitenaardse oorsprong is
maar dat buitenaardsen tijdens het leven van Jezus op Aarde waren geloof ik wel.

Zowel in oude Sumerische als in bijv. Hindoestaanse schriften/hierogliefen komen
teksten voor over buitenaardse bezoekers welke werden gezien als goden en
engelen.

Van de Oude Egyptenaren is het "vrijwel zeker" dat zij samen hebben gewerkt,
samen hebben geleefd met buitenaardsen.
De Atlantiërs, de Nephilim.....buitenaardse rassen welke met de Aardlingen gingen
samenleven.

De Egyptenaren hadden diverse goden welke zij aanbaden.....waren die goden
de buitenaardsen?


Of Jezus nu wel of niet met buitenaardsen tegelijkertijd op aarde was is niet zozeer datgene wat ik wilde overbrengen. Zelf ben ik evenmin aangesloten bij een bepaalde religie al ben ik wel katholiek opgevoed. Het gaat mij om de wijsheid van zijn woorden zoals o.a. ook beschreven in het evangelie van Thomas. Dus de gnostische evangeliën die zijn gebaseerd op de vondst van de Dode Zee rollen. Ook bij Boeddha en andere meesters zie ik vergelijkbare wijsheid.
Het gaat mij hierbij dus niet om mogelijke inbreng van buitenaardsen maar om de woorden zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerke

Jerke


Registratiedatum : 07-03-12
Leeftijd : 53
Aantal berichten : 66

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyma maa 19, 2012 8:05 pm

Ik reageer even op de openingsbijdrage:
het vaticaan zwamt al eeuwig uit zijn/haar nek, en gaat daar moedig mee verder. Er zijn naar mijn opvatting vele meesters op alle galactische nivoos.
Ik heb s gelezen, wat ik redelijk logisch vond, dat er voor alle planeten allerlei rondes van zieleontwikkeling zijn. Dat wij als aarde nog aan het worstelen zijn met goed en kwaad, plaatst ons in de top 2, van onderen dan, van ons eigen zonnestelsel (maar onze melkweg alleen al kent oneindig veel zonnestelsels/sterrenstelsels!!). Jezus is een aardse meester die de Christuskracht voor ons vertegenwoordigt, samen met de aardse meesters die met hem ons begeleiden.
Maar de Christuskracht, werkt voor hoger ontwikkelde planeten ook. Maar ikzelf ga ervan uit (op dit moment) dat die andere planeten ook meesters (m/v) hebben voortgebracht, uit hun eigen evolutie, die op hun verder gevorderde nivo werken om de Godskracht voor dit universum -zo we willen de 'Christuskracht'- te manifesteren


Laatst aangepast door Jerke op wo maa 21, 2012 10:02 am; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerke

Jerke


Registratiedatum : 07-03-12
Leeftijd : 53
Aantal berichten : 66

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptyma maa 19, 2012 8:29 pm

Maire schreef:


De wijze waarop Jezus en de Bijbel door de overlevering en de verschillende
geloofsovertuigingen is afgebeeld is niet mijn overtuiging.

Ik vind het een moeilijk onderwerp omdat je mensen welke zijn groot gebracht
en leven volgens de Bijbel, volgens hun Geloof, met enkele woorden daarmee
pijn kan doen, wat beslist mijn bedoeling niet is, ik respecteer ieders geloofs
overtuiging en mening.

De Bijbel is ontstaan van overlevering op overlevering; geschreven door monniken
door de eeuwen heen.

Ik denk niet zo zeer dat "wat in de Bijbel staat..." van buitenaardse oorsprong is
maar dat buitenaardsen tijdens het leven van Jezus op Aarde waren geloof ik wel.

Zowel in oude Sumerische als in bijv. Hindoestaanse schriften/hierogliefen komen
teksten voor over buitenaardse bezoekers welke werden gezien als goden en
engelen.

Van de Oude Egyptenaren is het "vrijwel zeker" dat zij samen hebben gewerkt,
samen hebben geleefd met buitenaardsen.
De Atlantiërs, de Nephilim.....buitenaardse rassen welke met de Aardlingen gingen
samenleven.

De Egyptenaren hadden diverse goden welke zij aanbaden.....waren die goden
de buitenaardsen?


Wat een heldere bijdrage Maire! like a fresh breath of air
Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptydi maa 20, 2012 8:27 am

Jerke schreef:


Maar de Christuskracht, werkt voor hoger ontwikkelde planeten ook. Maar ikzelf ga ervan uit (op dit moment) dat die andere planeten ook meesters (m/v) hebben voortgebracht, uit hun eigen evolutie, die op hun verder gevorderde nivo werken om de Godskracht voor dit universum, zo we willen de 'Christuskracht' manifesteren

Daar ga ik ook van uit. De aarde loopt wsl. ver achter in vergelijking met de evolutionaire ontwikkeling van andere planeten. Aangezien het Ene/God alles is omvat dit uiteraard ook alle manifestaties waar dan ook. Het wordt ook wel de Christuskracht genoemd wat niet per definitie verwijst naar de figuur Jezus. Ik kan het bijv. ook de Geest noemen, dat aspect van het Goddelijke wat manifesteert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerke

Jerke


Registratiedatum : 07-03-12
Leeftijd : 53
Aantal berichten : 66

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptywo maa 21, 2012 7:58 pm

Ja, mee eens.
Het Johannesevangelie is veel meer een soort 'gechanneld' evangelie, heb ik altijd het idee. Klinkt wat gek, maar ik bedoel: als je de andere drie, die van Marcus, Lucas en Matteus bekijkt, dan is dat vaak het levensverhaal van Jezus, tenminste in de drie jaar of zo dat hij in Palestina werkzaam was in de openbaarheid. Er wordt vaak verteld wat hij deed en meemaakte.
Het Johannesevangelie is veel meer een 'boodschap', soort van in trance gegeven zelfs. De Christus spreekt door Jezus daar. Daardoor zie ik veel meer de Christus die spreekt ipv puur en alleen de persoon Jezus. De Christus die Jezus liet zien in zijn leven: een groter wezen dan de mens Jezus alleen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptywo maa 21, 2012 9:54 pm


Ik vind jullie reactie's heel erg mooi.....

Zelf ben ik niet kerkelijk opgevoedt.....ben niet bekend met de evangelie's
zoals jullie die noemen.....

Wel ben ik bekend met mijn eigen ervaringen en de gechannelde gesprekken
die ik hierin heb gehad......

Omdat ik de evangelie's niet ken vind ik het moeilijk te reageren.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptydo maa 22, 2012 7:20 am

Jerke schreef:
Ja, mee eens.
Het Johannesevangelie is veel meer een soort 'gechanneld' evangelie, heb ik altijd het idee. Klinkt wat gek, maar ik bedoel: als je de andere drie, die van Marcus, Lucas en Matteus bekijkt, dan is dat vaak het levensverhaal van Jezus, tenminste in de drie jaar of zo dat hij in Palestina werkzaam was in de openbaarheid. Er wordt vaak verteld wat hij deed en meemaakte.
Het Johannesevangelie is veel meer een 'boodschap', soort van in trance gegeven zelfs. De Christus spreekt door Jezus daar. Daardoor zie ik veel meer de Christus die spreekt ipv puur en alleen de persoon Jezus. De Christus die Jezus liet zien in zijn leven: een groter wezen dan de mens Jezus alleen.

Ik ken de evangeliën niet zo goed meer (ik beken, haha). Dus ik kan moeilijk vergelijken welke in mijn optiek nu min of meer gechanneld zijn of niet. Sowieso geloof ik dat vele Meesters a.h.w. een soort doorgeefluik waren van de Ene Geest om hun boodschap op aarde bekend te maken. Zodat de mensheid weer een stukje verder kon komen.
Vooral de gnostische geschriften en met name het evangelie van Thomas vind ik heel bijzonder. Dat heb ik recentelijk nog gelezen. Er staan diepe wijsheden in. Voor mij maakt het persoonlijk niet zo uit waar boodschappen nu vandaan komen. Zoals eerder gezegd gaat het mij om de woorden zelf.
Volgens mij zijn we misschien allemaal wel eens een "channel" als we dingen zeggen of schrijven waarvan je later kunt denken: hoe kwam ik daar in godsnaam op?
Ikzelf ken die ervaring wel als ik later teksten teruglees. Het kan vooral gebeuren als ik m'n verstand op nul zet en voor de vuist weg schrijf.
Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptydo maa 22, 2012 7:21 am

Maire schreef:

Ik vind jullie reactie's heel erg mooi.....

Zelf ben ik niet kerkelijk opgevoedt.....ben niet bekend met de evangelie's
zoals jullie die noemen.....

Wel ben ik bekend met mijn eigen ervaringen en de gechannelde gesprekken
die ik hierin heb gehad......

Omdat ik de evangelie's niet ken vind ik het moeilijk te reageren.


Nou dat geeft toch niets Maire.
Jij bent weer een channel voor andere kanalen! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Emptydo maa 22, 2012 7:56 am


Zo is het absoluut Freya....!


Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
Gesponsorde inhoud





Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden    Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Amerikaanse oud piliticus: Buitenaardsen zijn in VS
» Honderden Gigantische buitenaardsen opgegraven in Afrika

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spheres :: Universum :: Buitenaardsen-
Ga naar: