Spheres
Spheres
Spheres
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spheres

Spiritueel- en Paranormaal Forum
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
*** Spheres forum zit op een ander plekje vanaf nu: spiritueel en paranormaal forum Spiritueel Wakker: http://spiritueelwakker.actieforum.com/.....hoop je daar te mogen verwelkomen.....groetjes Maíre ***
*** Al online maar nog in opbouw: website - Spheres Trancemediumship: http://www.spheres-trancemediumship.nl/ ***

 

 Sterven en Overgaan

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptydi jan 24, 2012 11:37 pm

In welk proces kom je terecht wanneer je komt te overlijden

Niemand kan het je vertellen, komt het overeen met een-bijna-dood ervaring;
de tunnel van licht die je te zien krijgt, het terug worden gehaald wat soms als een
"ik wilde nog helemaal niet terug...." kan worden vergeleken.

Ruim een week geleden is een heel goede vriend van Romeo plotseling komen te overlijden;
hij was pas gepensioneerd, in goede gezondheid, genietend van een week vakantie samen
met zijn vrouw..........hartstilstand.
We noemen hem hier......P.....

Romeo werd kort na het overlijden telefonisch op de hoogte gebracht en vanaf dat moment zijn wij samen dagelijks contact gaan zoeken met P.
Als eerste hebben we contact gezocht met onze ouders; vader van Romeo en mijn moeder die beiden zijn overgegaan en aan GZ opgestegen meesters zijn, zij hebben P opgevangen en hulp
geboden.

Nu was dit een plotseling overlijden door een hartstilstand; dus van het één op het andere moment
sta je naast je lichaam.
Anders (waarschijnlijk) dan wanneer je door ziekte of ouderdom langzaam naar het moment kunt
groeien.

Het gebeuren
P wandelde het ene moment nog samen met zijn vrouw richting het hotel, het andere moment stond
hij naast zijn lichaam.
Hij voelde zich erg moe, zijn vrouw moest terug naar de hotelkamer en was vast even snel doorgelopen, P zou in eigen tempo volgen en elkaar weer treffen in de hotelkamer.
Wat hem was overkomen begreep hij totaal niet, hij zag alleen een hoop gedoe....
Zag zichzelf op de grond liggen en zag dat men bezig was met reanimeren.
Hij was het hele gebeuren kwijt, vreemd vond hij het dat niemand hem zag.

Zijn vrouw zag hij ineens aan komen lopen, ze was in paniek en hij ging naar haar toe.
Hij hoorde haar roepen en hij gaf antwoord........ze hoorde hem niet.
Hij ging voor haar staan en gaf haar antwoord, riep haar naam.
Ze hoorde hem niet, zag hem niet......niemand hoorde of zag hem.
Er was paniek.....iemand was P aan het reanimeren.....zijn vrouw hoorde hem niet, wat hij ook deed.

De overgang
Vanaf het moment dat wij contact zochten met onze ouders konden zij P opvangen en begeleiden, dagelijks is er contact met P.

Nu begrijpen we dat P (en iedere andere energie in deze situatie) totaal in shock was, wat logisch is wanneer niemand je ziet of hoort terwijl jij daar staat te roepen en het gevoel hebt dat men dwars door je heen kijkt.
Hij was heel erg blij dat onze ouders vrijwel direct bij hem waren om hem te begeleiden waardoor hij tot rust kon komen.

In eerste instantie is er dus schrik, paniek, onwetendheid.
De energie is ineens aan de andere kant en moet dit besef nog krijgen.
Moet zelf kunnen gaan bevatten wat hem/haar is overkomen.
Het besef moet komen dat aan het aardse bestaan een einde is gekomen en een nieuwe periode is aangebroken.
Dan volgt het accepteren hiervan en het leren loslaten van dat leven met alle dierbaren die daarbij horen.

Er is inderdaad de keuze…..keuze om nog te blijven tussen de sferen of de keuze mee te gaan naar het licht.
Wanneer de keuze is om te blijven, die soms gemaakt wordt omdat de energie niet beseft wat er aan de hand is…..dan is dat mogelijk en is overgaan naar het licht weer mogelijk als zich die keuze opnieuw voordoet.

Omdat P hulp kreeg van onze ouders is hij met hen meegegaan en heeft hij gekozen voor het licht waar hij daarna tot rust kon komen en kan leren aanpassen.
Het accepteren heeft hij inmiddels kunnen doen, zo ook het loslaten.
Wanneer hij aan iemand denkt kan hij zich op dat zelfde moment verplaatsen naar die persoon toe, hij kan dus bij zijn dierbaren zijn, zien wat zij doen, bij hen zitten…..alleen zien zij hem niet.

Dit laatste heeft hem geholpen bij het loslaten….voor de energie is het mogelijk zich te verplaatsen naar zijn/haar dierbaren maar uiteindelijk heeft het weinig zin omdat dát het enige is wat je kunt doen maar niemand merkt je aanwezigheid op.

Vandaag is de crematie van P.
Wij weten dat hij daarbij aanwezig zal zijn, voor hem betekend het nog één keer een weerzien van alle dierbaren en bekenden bij elkaar waarbij zij afscheid nemen van hem………net zo als hij afscheid neemt van hen.

P voelt zich goed aan GZ, het is vandaag een emotionele dag maar hierna volgt voor hem rust en kan hij zich gaan voorbereiden op wat eventueel zal gaan volgen.

Aan GZ bestaat inderdaad “tijd” niet zoals wij dat in ons aards bestaan kennen.
Eten of drinken heb je niet nodig, frappant is wel dat je bepaalde dingen nog even schijnt te missen maar wanneer je daaraan denkt “dan is het er” denkbeeldig.

In overleg met Romeo heb ik dit geplaatst op Spheres omdat het een ervaring is die zich ineens voordeed waardoor we via channeling contact met konden leggen.

Het geeft mij het gevoel geen angst te hoeven hebben om dood te gaan.


Liefs,

Maíre

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
romeo
Co Admin



Registratiedatum : 09-01-12
Aantal berichten : 10

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo feb 12, 2012 2:55 am


ik las vanmiddag een tekst waar ik stil van werd

wat een mooie vergelijking

en daarom wil ik de tekst hier plaatsen

ik hoop dat het de lezers net zo mag raken als dat het mij raakte

----

In de moederbuik praat een tweeling met elkaar.
De moeder is van Tibetaanse afkomst, de vader een Nederlander.
Geloof jij in een leven na de geboorte?
'Ja,' zegt het ene kind.
'Hoe ziet dat er dan uit, een leven na de geboorte?
'Dat weet ik ook niet precies.
Maar het zal wel lichter zijn dan hier.
En misschien lopen we wel rond en eten we met onze mond!
'Rondlopen, dat gaat toch helemaal niet.
En met onze mond eten? Hoe dan?
Er is toch een navelstreng die ons voedt.
Bovendien is de navelstreng veel te kort om mee rond te lopen.'
'Ik geloof echt dat alles anders zal zijn.'
'Nou, ik denk dat met de geboorte het leven ten einde is.
Ik blijf liever bij wat ik hier en nu ervaar, het leven is een kwelling en het is donker?'
'Nee, we zullen dan onze moeder zien en zij zal voor ons zorgen.'
'Geloof jij in een moeder?
Waar is ze dan?'
'Hier, overal om ons heen.
We zijn en we leven in haar en door haar.
Zonder haar zouden we er helemaal niet zijn!'
'Onzin! Ik heb nog niets van een moeder gezien.
Er ook nooit iets van gemerkt, dus is ze er niet!
En bovendien: er is nog nooit iemand teruggekomen,' hield het andere kind vol.

---
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo feb 12, 2012 8:43 am


romeo schreef:

'Geloof jij in een moeder?
Waar is ze dan?'
'Hier, overal om ons heen.
We zijn en we leven in haar en door haar.
Zonder haar zouden we er helemaal niet zijn!'
---

Ik vond vooral dit stukje uit de tekst mooi en bijzonder.


Aan de andere kant komt bij mij dan weer de holistische bioscoop in mijn hoofd,
zoals deze is beschreven in "Her-inneren" van Steve Rother.

Waarbij je al het voorgaande.....je leven aan de andere zijde met daarin familie
en vrienden......eenmaal door het geboortekanaal heen.....bent vergeten en je
dát nieuwe leven gaat starten.

Dankjewel voor het delen van deze tekst Romeo.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo maa 04, 2012 6:34 am

Maire schreef:


Aan de andere kant komt bij mij dan weer de holistische bioscoop in mijn hoofd,
zoals deze is beschreven in "Her-inneren" van Steve Rother.

Waarbij je al het voorgaande.....je leven aan de andere zijde met daarin familie
en vrienden......eenmaal door het geboortekanaal heen.....bent vergeten en je
dát nieuwe leven gaat starten.

Dankjewel voor het delen van deze tekst Romeo.

Dit bericht viel me direkt op. Heb al het nodige gelezen over bijna dood ervaringen. Zo ook bijv. het boek van dr. Pim van Lommel, die een wetenschappelijk onderzoek hiernaar heeft gedaan. Het boek heet: Eindeloos Bewustzijn.
N.a.v. bovenstaande tekst viel me op dat er werd gesproken over het vergeten van vroegere belevenissen en ervaringen.
Maar van andere auteurs lees ik weer allemaal herinneringen van kleine kinderen die nog wel het nodige wisten te vermelden over hun vorige leven(s) en/of de tussenperiode aan GZ.
Dr. Ian Stevenson heeft hier idt bijv. een uitgebreid onderzoek naar gedaan met frappanbte resultaten w.b.t. herinneringen.

Hoe is het mogelijk dat sommige kkinderen zich wel het e.e.a. herinneren en (kennelijk?) de meesten niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 05, 2012 2:35 am

Van kinderen is het bekend dat zij paranormale gaven hebben, welke zij
wel of niet herkennen....of niet (willen) herkennen.
Tot ca hun 8-9e jaar kunnen zij over deze gaven beschikken, zien en/of
horen dingen.
Soms zijn ze heel angstig daarvoor en willen er niets mee te maken hebben
en soms vinden ze het heel normaal.

Na een bepaalde leeftijd verdwijnt die gave.

Of zij flarden van vorige levens kunnen zien.....dat komt inderdaad voor,
stukje bij beetje herkennen zij dingen door bepaalde voorvallen.

De holistische bioscoop is iets anders.....dit beschrijft Steve Rother in zijn boek
"Her-inneren".....iedere energie krijgt de mogelijkheid de levensrollen in te
zien waardoor een keuze gemaakt kan worden welke rol, welk leven, de
energie wil "leven", wat ook heeft te maken met de levenslessen.

Na de levensrol te hebben uitgekozen gaat dat leven beginnen bij de geboorte.
Voor de geboorte zijn zij samen met familie en vrienden, deze begeleiden de
energie ook naar het nieuwe leven om afscheid te kunnen nemen.

Eenmaal geboren, door het geboortekanaal, zijn deze herinneringen weg.

Pas op het moment van weer overgaan naar GZ en de vereniging met familie
en vrienden komt het her-inneren weer.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 05, 2012 4:40 am

Hoi Maire,
Dus de energie mag zelf kiezen welke rol er gespeeld gaat worden?
Wat meteen impliceert dat ons leven op dit moment in feite een rol is, iets wat ook gezegd wordt door de oude Indiase Vedantische wijzen. W.o. Ramana Maharshi en momenteel uitgedragen wordt door advaita vedanta en non dualisme. "We" zijn niet wat we lijken te zijn. Het gaat er dan idd om "je" dat her-inneren.

Ik heb wel redelijk vaak gedroomd dat ik me in een bepaald gezelschap bevond die me allemaal heel bekend voorkwamen. Maar als ik wakker werd kon ik deze niet plaatsen. Misschien ook een herinnering aan "familie" op een ander niveau van bestaan?

Verder vraag ik me af in hoeverre de wet van karma dan van invloed kan zijn als de energie "kiest"? Uit alle levens die geleid zijn zijn er m.i. genoeg karmische sporen nagelaten. Maar misschien kunnen we dat gewoon niet weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 05, 2012 9:03 am

Volgens de holistische bioscoop kiest de energie zelf voor een bepaalde
levensrol.....deze heeft de energie in kunnen zien en kiest daar wel of
niet voor.

In feite is het leven wat wij op dit moment leven......een rol.
Een rol die wij zelf voor onze geboorte in hebben kunnen zien.

Wanneer je dit naast reincarnatie legt dan is ons leven in feite niets meer
en minder dan een rol........een rol met levenslessen.

Wanneer die rol ten einde is en de energie overgaat naar GZ dan blijft
van het lichaam alleen het "jasje" over.

Heel lang heb ik moeite gehad met de dood, moeite in die zin dat het zo
onvermijdelijk is, zo emotioneel of bitter voor de nabestaanden.

Als een dierbare wegvalt.....mijn god het verdriet dat je dan hebt.....de
moeilijke weg die je hebt te doorstaan.....nooit meer zie je die persoon.
Vreselijk!

Nu heb ik daar vrede mee, ik zie er niet meer tegenop, heb er niet minder
verdriet om maar ik kan er nu mee omgaan, ik weet dat dit verdriet
erbij hoort, het gemis onvermijdelijk is maar ik weet ook dat ik hen weer
zal zien, het afscheid maar voor even is.

Ons lichaam hebben we voor even; te leen......we laten het lichaam los,
verlaten het wanneer we over gaan, wanneer het de tijd daarvoor is.

Ik kijk nu ook heel anders tegen een begrafenis of crematie aan.


De dromen die je hebt gehad, Freya, zijn misschien geen dromen geweest.
Het kan heel goed zijn dat jij tijdens je slaap bent uitgetreden.
Je onderbewustzijn komt op dat moment naar boven.
Naar mate je wakker gaat worden ga je je bevinden tussen slapen en
waken.......vergelijkbaar als tussen de sferen in......op het moment van
wakker worden dan kun je je dit herinneren als een droom.



Laatst aangepast door Maire op ma maa 05, 2012 9:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 05, 2012 9:15 am

Ik heb met de stelling van de holistische bioscoop best veel weerstand gehad.

Wanneer ik hierover een topic opende, op andere forums, dan stonden er
af en toe leden totaal op hun kop.


"Want.......hoe kan ik nu stellen dat "ik zelf" kies voor een bepaalde levensrol?

Dus.....een kindermoordenaar of verkrachter kiest ook zelf voor die bewuste rol?

Hitler heeft dus ook voor die rol gekozen......de Joden ook?"


Ik vind het een ontzettend mooi en boeiend onderwerp om in door te gaan,
te onderzoeken en over te discussiëren.
Alleen tegen zulke antwoorden kun je niet op, heeft ook geen zin om daar
tegenin te gaan alleen weet ik dat nu, toen nog niet en werd ik er fel om.

Het is een heel mooi onderwerp maar je moet ook zo ver zijn om in die
richting te kunnen denken.



Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptywo maa 07, 2012 8:54 am

Hoi Maire,
Is het je al opgevallen dat er iets raars gebeurd met deze pagina? Teksten verschuiven en worden herhaald, althans bij mij..

Helemaal mee eens dat de "ik" in feite een tijdelijk jasje is, waarbij de achterliggende energie kennelijk zich tot die rol aangetrokken voelt. Het zou me echter niet verbazen als die energie in feite Bewustzijn is dat álle rollen speelt en geïdentificeerd is geraakt met z'n eigen creaties...Ook dat juist vanwege alle karmische gevolgen (oorzaak/gevolg) een gefragmenteerd deel van het Geheel, die Ene energie dus, in feite zich genoodzaakt voelt om terug te komen. En waarbij het dan best mogelijk is dat het (alweer) z'n ware goddelijke aard vergeet, alsnog "in de fout gaat", en weer terugkomt totdat die identificatie eindelijk wordt herkend.
Nu is dit erg lineair gesteld, want uit de quantumfysica begrijp ik dat alles wel eens tegelijkertijd kan plaatsvinden, maar wij zitten met ons denken zo vast in een tijd/ruimte aanname dat het allemaal "ervoor" of "erna" lijkt te zijn.
Ook heb ik hieruit begrepen dat er zeer waarschijnlijk parallelle werelden bestaan waar "ik" en "jij" als gefragmenteerd zieledeel óók bestaan...
Dat alle geleide en nog te leiden levens (vanuit het tijd/ruimtelijk perspectief) invloed op elkaar uitoefenen.
Dus ja, we spelen rollen. Het is voor mij de kunst om me te herinneren dát het een rol is, maar dat ik deze niet BEN.
Wat "ik" wel ben kan ik met m'n verstand niet begrijpen aangezien het kleine het grote niet kan omvatten.
Intussen neemt dit niet weg dat alle delen van deze persoonlijkheid aan het licht gebracht willen worden zelfs al wordt er beseft dat het een rollenspel is.
Pas dan kan voor mijn gevoel Bewustzijn (om het maar een naam te geven) een rol "laten vallen", aangezien de identificatie ermee is verbroken.
Niettemin zullen er wsl. altijd wel in welke werelden dan ook allerlei expressies zijn van dit mysterie. In feite zijn we dit mysterie maar zijn het vergeten.

Het is een soort zoektocht waarbij het lijkt alsof je naar je bril zoekt terwijl deze op je neus staat..

Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptywo maa 07, 2012 9:06 am

En ja, ik geloof dat we na dit fysieke leven in een andere sfeer komen al naargelang de bewustzijnstrilling die tijdens het leven bereikt is. Het "hogere" kan wel het "lagere" zielefragment bezoeken, maar niet omgekeerd.
Ik geloof ook dat veel mensen vanwege hun volledige fascinatie en binding met de wereld aanvankelijk niet eens door zullen hebben dat ze gestorven zijn. Dat er dan helpers zijn die proberen tot hen door te dringen in hun zelfgeschapen illusie.
Ergens staat in het N.T. (ben ooit katholiek opgevoed): in het huis van mijn Vader zijn vele woningen. In die zin begrijp ik dat. Wat je gelooft, wat je overtuigingen zijn, naar die bewustzijnsoorden zal de ziel heengaan omdat het gelijke het gelijke aantrekt.
Vrijheid van deze karmische wetmatigheden is voor mijn gevoel mogelijk door desidentificatie met welke rol dan ook en overgave aan "de Vader", d.w.z. wat we zonder de "we" in wezen zijn.
God of het mysterie of Bewustzijn vermomt zichzelf, vergeet vervolgens dat het dit doet en zoekt zich dan een ongeluk naar "zichzelf"...

Nu is het wel zo dat ik over het algemeen vooral bij emoties nogal eens vergeet dat dit een lichaam/geestmechanisme en dat noch gedachten noch emoties ook maar iets met het ware Zelf, het Ene te maken hebben. Maar ook dit is uiteindelijk een kwestie van alertheid, opmerkzaamheid waardoor e.e.a. zonder "vasthouden aan" gewoon mag en kan passeren zonder veel sporen achter te laten.

En ja ik heb vast "familie" in domeinen of oorden waar ik me nu geen voorstelling van kan maken, maar die mij misschien wel geregeld steunen of een boodschap geven.

Dit is allemaal idd kost wat je niet aan Jan en alleman even kunt vertellen, dat heb ik intussen ook wel geleerd!

Lieve groet,
Freya
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptywo maa 07, 2012 9:43 am

Om vast op dit stuk te reageren:

freya schreef:
Ik geloof ook dat veel mensen vanwege hun volledige fascinatie en binding met de wereld aanvankelijk niet eens door zullen hebben dat ze gestorven zijn. Dat er dan helpers zijn die proberen tot hen door te dringen in hun zelfgeschapen illusie.

Uit channel sessies hebben Romeo en ik de ervaring reeds gekregen dat overgegane energieën
inderdaad nog niet door hebben dat zij aan GZ verkeren, overleden zijn.
In een recente sessie met een, plots overleden, vriend van Romeo bleek dat hij inderdaad niet wist
wat er gebeurde, dat hij was overgegaan.
Inmiddels hadden wij aan onze ouders het verzoek gedaan hem op te vangen welke steun en
begeleiding hij als zeer prettig en liefdevol ervaarde.

In een ander gebeuren, een vorig leven tijdens WO II, hebben wij ervaren dat er nog veel zielen
op de plaats van het ongeluk waren die niet naar het licht waren gegaan en op een volgende
mogelijkheid moesten wachten.
Die mogelijkheid voor hen kwam op het moment dat wij die vorige levens aan het verwerken
waren, de Slag om Bastogne.
Het was een gedeelte uit een vorig leven van Romeo, het gedeelte waar hij en zijn complete
bataljon omkwamen.
Omdat wij met de verwerking van onze levens in Auswitsch bezig waren en dit gedeelte naar
voren kwam, haakte direct aan de zielen die nog steeds in WO II zaten en hierdoor nu naar
het licht konden.

Een ander punt direct hierbij is wel.........dat er nu, op dit moment, zielen zijn die zich nog steeds
midden in WO II bevinden zonder te weten dat zij zijn overgegaan.






Laatst aangepast door Maire op wo maa 07, 2012 9:57 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptydo maa 08, 2012 7:00 am

Maire schreef:

Uit channel sessies hebben Romeo en ik de ervaring reeds gekregen dat overgegane energieën
inderdaad nog niet door hebben dat zij aan GZ verkeren, overleden zijn.
In een recente sessie met een, plots overleden, vriend van Romeo bleek dat hij inderdaad niet wist
wat er gebeurde, dat hij was overgegaan.
Inmiddels hadden wij aan onze ouders het verzoek gedaan hem op te vangen welke steun en
begeleiding hij als zeer prettig en liefdevol ervaarde.

Wat lijkt me dat vreselijk, zeker bij een traumatische onverwachte dood om eindeloos vast te blijven zitten en maar wachten op je volgende incarnatie.

Citaat :

In een ander gebeuren, een vorig leven tijdens WO II, hebben wij ervaren dat er nog veel zielen
op de plaats van het ongeluk waren die niet naar het licht waren gegaan en op een volgende
mogelijkheid moesten wachten.
Die mogelijkheid voor hen kwam op het moment dat wij die vorige levens aan het verwerken
waren, de Slag om Bastogne.
Het was een gedeelte uit een vorig leven van Romeo, het gedeelte waar hij en zijn complete
bataljon omkwamen.
Omdat wij met de verwerking van onze levens in Auswitsch bezig waren en dit gedeelte naar
voren kwam, haakte direct aan de zielen die nog steeds in WO II zaten en hierdoor nu naar
het licht konden.

Een ander punt direct hierbij is wel.........dat er nu, op dit moment, zielen zijn die zich nog steeds
midden in WO II bevinden zonder te weten dat zij zijn overgegaan.

Dus als ik het goed begrijp kunnen andere zielen ook bevrijd worden door jullie toedoen? Ik heb wel eens gelezen over helpers, zowel van deze wereld als aan GZ die constant proberen deze zielen op hun droomtoestand te wijzen. Bij sommigen lukt dit vrij snel, anderen blijven halsstarrig bij hun overtuiging dat hun zelfgeschapen wereld echt is.

Intussen blijven de teksten raar doen, verspringen hele gedeeltes of worden herhaald... Surprised


Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyza maa 10, 2012 10:12 pm


Een ziel krijgt bij overgaan de keuze om naar het licht te gaan of om nog
tussen de sferen te blijven.
Wanneer de keuze is voor het laatste dan kan de ziel pas naar het licht
wanneer zich die mogelijkheid opnieuw voordoet.
De ziel kan niet zelf de keuze maken om alsnog naar het licht te gaan.

De volgende mogelijkheid doet zich voor met behulp van Lichtwerkers.

Wanneer een ziel niet gelijk naar het licht wil dan blijft hij tussen de sferen,
in de oude situatie, hij is wel overgegaan maar verblijft bijv. rondom dierbaren
of zoals in het geval in Bastogne, bij de manschappen.
De ziel kan alleen niets en kan niet worden opgemerkt.

Omdat wij met de verwerking van Romeo van dit gedeelte bezig waren,
raakten wij die situatie, die zielen, aan en kregen zij de mogelijkheid om naar
het licht te gaan.

Het is geen parallelle wereld, de ziel verblijft tussen de sferen, contact is niet
mogelijk.

Uit het boek "Her-inneren" van Steve Rother , begreep ik ook dat bijvoorbeeld
een moordenaar of iemand die zelfmoord heeft gepleegd ervoor kiest om (nog)
niet naar het licht te gaan maar tussen de sferen blijft uit schaamte.
In dit geval zullen dierbaren aan GZ trachten de ziel naar het licht te krijgen.




Laatst aangepast door Maire op zo maa 11, 2012 5:46 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo maa 11, 2012 5:31 am

Maire schreef:

Uit het boek "Her-inneren" van Steve Rother , begreep ik ook dat bijvoorbeeld
een moordenaar of iemand die zelfmoord heeft gepleegd ervoor kiest om (nog)
niet naar het licht te gaan maar tussen de sferen blijft uit schaamte.
In dit geval zullen dierbaren aan GZ trachten de ziel naar het licht te krijgen.

Ik heb ook wel eens gelezen dat zielen zich er bewust van kunnen worden dat "er iets niet klopt". Dat ze doorkrijgen dood te zijn en door om hulp te vragen of hiervoor open te staan toch de kans krijgen om naar het Licht te gaan.
Maar als een ziel er dus kennelijk aanvankelijk voor "gekozen" heeft tussen de sferen of aardgebonden te blijven kunnen zij daar toch spijt van krijgen?
Is er in die situatie dan geen hulp aanwezig?
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo maa 11, 2012 5:50 am


freya schreef:
Ik heb ook wel eens gelezen dat zielen zich er bewust van kunnen worden dat "er iets niet klopt". Dat ze doorkrijgen dood te zijn en door om hulp te vragen of hiervoor open te staan toch de kans krijgen om naar het Licht te gaan.
Maar als een ziel er dus kennelijk aanvankelijk voor "gekozen" heeft tussen de sferen of aardgebonden te blijven kunnen zij daar toch spijt van krijgen?
Is er in die situatie dan geen hulp aanwezig?


Dat weet ik eigenlijk niet, heb er niet zomaar antwoord op.

Romeo misschien wel en anders zouden we het in een sessie mee kunnen nemen.

Hele goede en mooie vraag Freya.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
romeo
Co Admin



Registratiedatum : 09-01-12
Aantal berichten : 10

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyzo maa 11, 2012 7:28 pm


Ik heb ook wel eens gelezen dat zielen zich er bewust van kunnen worden dat "er iets niet klopt". Dat ze doorkrijgen dood te zijn en door om hulp te vragen of hiervoor open te staan toch de kans krijgen om naar het Licht te gaan.
Maar als een ziel er dus kennelijk aanvankelijk voor "gekozen" heeft tussen de sferen of aardgebonden te blijven kunnen zij daar toch spijt van krijgen? Is er in die situatie dan geen hulp aanwezig?



In de ervaringen die ik hierover heb tot nu is het zo dat de ziel na overgaan de keuze krijgt om aardegebonden te blijven of naar het licht te gaan.
Deze keuze is eenmalig en hoort bij onze wereld van de vrije keuze / verantwoordelijkheid voor eigen daden
Als de ziel door gewijzigde inzichten toch naar het licht wil kan hij/zij hiervoor een verzoek doen.
Hoe en wanneer dit verzoek wordt ingewilligd wordt niet door hem /haar bepaald
In de tussentijd verblijft de ziel "op aarde" rond de plek waar hij / zij is overleden omdat dat een veilige plek is
Omdat er na het overgaan geen tijd meer is zoals op aarde wordt deze periode ook niet als wachten ervaren
Het universum bepaald wanneer de nieuwe mogelijkheid komt

Eén van deze mogelijkheden is dat door een lichtwerker op aarde met hem contact wordt gemaakt

Ik heb een reiniging gedaan voor een collega die meende een geest in huis te hebben
Dit kwam er uit omdat hij lichamelijke klachten kreeg, hij werd iedere morgen letterlijk benauwd wakker
Uit onderzocht was geen medische indicatie te vinden. Zij huisarts adviseerde hem anti-depressiva
Hij slik al een batterij pillen vanwege een hartaanval een paar jaar geleden en toen ik het hoorde dacht ik nee niet nog meer pillen
In één van de gesprekken over zijn klachten vertelde hij mij dat een geest in huis te hebben omdat hij vaak kou voelde op een bepaalde plek.
Ook had hij regelmatig het gevoel of er iemand achter hem stond maar als hij omkeek was er niets

Ik heb hierover hulp gevraagd en kreeg door dat er inderdaad een energie in zijn huis verbleef
Vervolgens kon ik in gesprek komen met deze energie die vertelde dat hij daar had gewoont met zijn gezin.
Deze woonden daar niet meer maar dit was zijn veilige plek dus was hij hier gebleven

Ik heb hem verteld dat hij daar niet meer welkom was en gevraagd of hij naar het licht wilde en dit wilde hij graag.
Vervolgens heb ik contact gemaakt met de aardsengel Gabriel omdat hij ooit ergens had gelezen dat hij de "contactpersoon" hiervoor was.
Gabriel gaf aan dat deze ziel naar het licht mocht en dat hij hulp zou sturen.
Toen ik weer contact maakte met de geest in huis vertelde hij dat de hulp er inmiddels was en dat hij ging vertrekken
Hij vroeg aan mij om dit vertrek symbolisch af te sluiten door voor hem een kaarsje aan te steken

Mijn college merkte na een paar weken het verschil en vroeg me er naar.
Ik hem verteld wat er was gebeurd
De klachten gingen over en zijn sindsdien niet meer terug gekomen
Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 12, 2012 8:59 am

romeo schreef:

In de ervaringen die ik hierover heb tot nu is het zo dat de ziel na overgaan de keuze krijgt om aardegebonden te blijven of naar het licht te gaan.
Deze keuze is eenmalig en hoort bij onze wereld van de vrije keuze / verantwoordelijkheid voor eigen daden
Als de ziel door gewijzigde inzichten toch naar het licht wil kan hij/zij hiervoor een verzoek doen.
Hoe en wanneer dit verzoek wordt ingewilligd wordt niet door hem /haar bepaald
In de tussentijd verblijft de ziel "op aarde" rond de plek waar hij / zij is overleden omdat dat een veilige plek is
Omdat er na het overgaan geen tijd meer is zoals op aarde wordt deze periode ook niet als wachten ervaren
Het universum bepaald wanneer de nieuwe mogelijkheid komt

Er wordt hier vanuit gegaan dat de ziel met het nodige bewustzijn op het moment van sterven werkelijk kan kiezen wat deze wenst. Ik kan me voorstellen dat het vaak voorkomt dat een stervende niet bij bewustzijn is ofwel onder de verdovende medicijnen ofwel dat iemand een ongeluk krijgt waarbij hij sterft. Kortom allemaal mogelijkheden waarbij ik me niet voor kan stellen dat er sprake is van vrije keuze. Eerder van verwondering, verbijstering, ongeloof of het helemaal niet weten.
Een andere zaak is natuurlijk als een ziel na de nodige negatieve daden tijdens het leven na de dood geconfronteerd wordt met de vraag wat hij wil. Velen uit deze categorie zullen wsl. voor een aardgebonden situatie kiezen.
Maar het is misschien ook mogelijk dat iemand die sterft gewoon uit bezorgdheid voor z'n gezin of een bepaald persoon tijdelijk in de buurt wil blijven.
Kortom is het niet wat te absoluut gesteld dat een ziel maar moet wachten na een "vrije keuze" op hulp van een lichtwerker of van helpers aan GZ?
Ik begrijp wel - en dat is in zekere zin maar goed ook - dat er aan GZ geen kwestie is van tijd.

Een mooi voorbeeld trouwens hoe je iemand hebt geholpen om z'n klachten te laten verminderen door het helpen van die ziel naar het Licht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptyma maa 12, 2012 11:27 am


freya schreef:
Er wordt hier vanuit gegaan dat de ziel met het nodige bewustzijn op het moment van sterven werkelijk kan kiezen wat deze wenst. Ik kan me voorstellen dat het vaak voorkomt dat een stervende niet bij bewustzijn is ofwel onder de verdovende medicijnen ofwel dat iemand een ongeluk krijgt waarbij hij sterft. Kortom allemaal mogelijkheden waarbij ik me niet voor kan stellen dat er sprake is van vrije keuze. Eerder van verwondering, verbijstering, ongeloof of het helemaal niet weten.
Een andere zaak is natuurlijk als een ziel na de nodige negatieve daden tijdens het leven na de dood geconfronteerd wordt met de vraag wat hij wil. Velen uit deze categorie zullen wsl. voor een aardgebonden situatie kiezen.
Maar het is misschien ook mogelijk dat iemand die sterft gewoon uit bezorgdheid voor z'n gezin of een bepaald persoon tijdelijk in de buurt wil blijven.
Kortom is het niet wat te absoluut gesteld dat een ziel maar moet wachten na een "vrije keuze" op hulp van een lichtwerker of van helpers aan GZ?
Ik begrijp wel - en dat is in zekere zin maar goed ook - dat er aan GZ geen kwestie is van tijd.


Iemand die naar GZ overgaat staat nooit alleen, hij of zij zal altijd worden opgevangen.

Ieder overlijden is een overgang, of dat de persoon dat op dát moment gegund is door zijn
naasten ivm een naar / lang ziekbed c.q. ouderdom of dat het een plots overlijden door een
ongeluk of harstilstand is.......iedere ziel krijgt steun en begeleiding.

De persoon die is komen te overlijden weet soms zelf niet dat hij/zij is overgegaan, dat moet
nog door dringen, kan nog in een shock zijn.

De ziel verblijft ook altijd nog rond haar/zijn dierbaren tot de wetenschap meer en meer komt
dat hij of zij hier niets meer kan doen en afscheid gaat nemen van het aardse.

Na de overgang komt voor de ziel ook de fase om tot rust te komen.

Uit gesprekken heb ik inderdaad begrepen dat het begrip tijd zoals wij dat kennen,
aan GZ niet bestaat......daar bestaat geen tijd.



Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptydo apr 12, 2012 8:29 am

Sterfbedvisioenen: de doden kloppen bij je aan

Vroeg of laat heeft ieder mens er mee te maken: de dood. Magere Hein heeft een strak schema en houdt over het algemeen niet van uitstel van executie. De dood is zelfs de enige zekerheid die een mens kan hebben in het leven...

Hein kan dan ook op vele manieren bij een mens aankloppen; van BDE's (Bijna Dood Ervaringen), een stem op een band/ taperecorder achterlaten, glaasje draaien, channelings maar ook als geestverschijning zelf! Op allerlei manieren kun je dus als mens in contact komen met die ene andere astrale dimensie. Er lijden nu eenmaal meerdere wegen naar Rome, waarbij jijzelf jouw eigen en unieke weg kiest er naar toe.
Het probleem met al deze vele manieren is dat er nooit een écht wetenschappelijk bewezen bewijststuk op het bureau is gesmeten, met gevolg dat er niet voor de volle 100% (in wetenschappelijke termen dan) kan aangetoond worden dat het leven na de dood als een onomstotelijk feit is bewezen!

Shared Deathbed Visions
Maar hoop komt hierbij om de hoek kijken in de zeldzame en schaars besproken term 'Shared Deathbed Visions'. Oftewel: gedeelde sterfbedvisioenen. Misschien dat deze vorm van contact hebben met het hiernamaals het taboe doorbreekt en voor eens en altijd afrekend met de twijfelaars onder ons...

Voor meer info en filmpjes over gedeelde sterfbedvisioenen:

http://www.genphoenix.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=752&Itemid=78

Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptydo apr 12, 2012 9:11 am


Ik heb de filmpjes gezien Freya, heel erg bijzonder.
De mensen hebben een rotsvast vertrouwen in hun geloof wat hen
heel erg sterkt.

BDE's zijn op zich al enorm bijzondere ervaringen.
Dat je vlak voor het moment van overgaan dierbaren om je heen ziet
heb ik al meer gehoord en over gelezen.
Daar zou ik echt meer over willen weten, alleen kun je niet aan die
informatie komen, buiten channeling.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Emptydo apr 12, 2012 9:33 am

Er zijn natuurlijk talloze BDE-verslagen te vinden op het net maar ook zijn er al veel boeken over gepubliceerd. De bekendste zijn o.a. van dr. Raymond Moody, dr. Kenneth Ring en van dr. Pim van Lommel.
Wat in het bovenstaande artikel zo bijzonder is dat het om gedeelde sterfbed ervaringen gaat. Ik meen dat dr. Raymond Moody daar een boek over heeft geschreven op grond van interviews die hij heeft gehouden.
Het gaat dus om vrienden of familieleden die waken bij het sterfbed en hetzelfde (!) zien of horen als degene die gaat sterven.
Zodat alle hypotheses over hallucinaties, zuurstoftekort e.d. niet meer geldig zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sterven en Overgaan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sterven en Overgaan   Sterven en Overgaan Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sterven en Overgaan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spheres :: Reïncarnatie / Gesprekken :: Sferen-
Ga naar: