Spheres
Spheres
Spheres
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spheres

Spiritueel- en Paranormaal Forum
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
*** Spheres forum zit op een ander plekje vanaf nu: spiritueel en paranormaal forum Spiritueel Wakker: http://spiritueelwakker.actieforum.com/.....hoop je daar te mogen verwelkomen.....groetjes Maíre ***
*** Al online maar nog in opbouw: website - Spheres Trancemediumship: http://www.spheres-trancemediumship.nl/ ***

 

 Mijn belevenis van synesthesie

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyma maa 26, 2012 6:48 am

Als eerste wil ik kwijt dat er vanuit diverse universitaire opleidingen vragen zijn om mee te helpen aan onderzoeken en om synesthesie (verder)te ontwikkelen.
Dit is absoluut niet mogelijk! Je hebt synesthesie vanaf je geboorte het enige wat je kan doen is je eigen vorm van synesthesie leren te begrijpen.

De meeste mensen zien alleen letters of cijfers in kleuren maar in mijn geval is alles in kleur bijvoorbeeld een heel boek verhaal maar ook het boek opzich maar ook cijfers, letters, film en muziek, dagen, maanden , jaren en ook herrinneringen etc.

Het komt voor dat een naam soms een zelfde kleur bevat/heeft dan een letter die in die naam voorkomt of zelfs mee begint maar dit gaat niet altijd op dus denk ik dat dat meer toeval is. Dit als een van de voorbeelden om aan te tonen dat er totaal geen logica te vinden is in het zien van kleuren en je het ook niet kan gebruiken als paranormle gave.
Alleen Heb ik wel een keer gehad dat iemand zijn naam in het zwart zichtbaar was terwijl deze naam normaal bruin/grijs is en deze persoon op dat moment ook zwaar in de problemen zat.

Of het erfelijk is weer ik niet maar wordt wel beweerd. Mijn moeder en broer zien namen en letters in kleuren en een zus van mijn vader ook dus zit het aan bijde kanten van de familie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyma maa 26, 2012 9:19 am



Je hebt synesthesie vanaf je geboorte het enige wat je kan doen
is je eigen vorm van synesthesie leren te begrijpen.


Hoe heb je dit vanaf je vroege jeugd ervaren......heb je er ooit wel eens
moeite mee gehad?

Kinderen die bijvoorbeeld entiteiten kunnen zien en/of horen kunnen daar
soms weleens moeite mee hebben......niet alleen kinderen overigens, in
mijn kennissenkring weet ik van iemand dat die iedere avond geesten in
haar kamer ziet.....als ze door het raam naar buiten kijkt ziet ze ze voor
het raam staan.....ze heeft dat al van kinds af aan, is nu eind 20 en vind het
nog altijd heel erg akelig.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi maa 27, 2012 6:48 am

liberation schreef:
Als eerste wil ik kwijt dat er vanuit diverse universitaire opleidingen vragen zijn

Of het erfelijk is weer ik niet maar wordt wel beweerd. Mijn moeder en broer zien namen en letters in kleuren en een zus van mijn vader ook dus zit het aan bijde kanten van de familie.

Hoe ervaar je dit in het dagelijks leven? Ik denk nu even heel praktisch: zie je wel verschil in kleur bij bijv. stopichten?? Shocked
Of blijven de oorspronkelijke kleuren van dingen zoals bijv. groene bladeren aan een boom voor jou gewoon groen?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi maa 27, 2012 7:52 am

Je wordt er mee geboren dus in eerste instantie weet je niet beter.
Als ik naar mijzelf kijk dan weet ik dat mijn moeder en mijn broer elkaar overhoorden naar kleuren bij familie namen en ik kwam net thuis van de lagereschool (ik weet geen leeftijd meer) en ik kon daar over mee praten. Maar toen wij later de andere gezinsleden vroegen begrepen ze niet waar wij het over hadden en ik weet nog dat mijn moeder destijds de school juf nog gevraagd heeft wat het zien van kleuren betekent maar die begreep het ook niet.
Zo oud ben ik nu ook nog niet maar ik weet wel dat er in die tijd nog niets over bekent was. Wie je ook vroeg of naar welke boeken je ook zocht of wat ook maar,
maar nergens werdt er over synesthesie gesproken of geschreven en zelfs op het internet niet tot een paar jaar terug.

Dus nee, ik heb het er nooit moelijk meegehad, in het begin weet je gewoon niet beter en groei je er mee op maar je bent wel nieuwschierig naar het hoe en wat en dankzij de andere 'gaven' die ik mag ervaren kon ik zelf veel antwoorden vinden.
Je hebr er dus ook geen last van in je dagelijkse leven want het is een extra zintuig net zoals je ruikt, hoort en voelt bijvb. daar heb je ook geen last van, het is er gewoon.
Maar niet in de zin zoals Freya vraagd want dat valt meer onder kleurenblindheid denk ik. Je ziet bij synesthesie niet kleuren in de zin van dat je kleuren ziet met je ogen maar je ziet de kleuren in je hersenen/gedachten.

Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi maa 27, 2012 8:18 am


Je ziet bij synesthesie niet kleuren in de zin van dat je kleuren ziet met je ogen maar je ziet de kleuren in je hersenen/gedachten.


Ik begrijp je....zo "zie" ik de antwoorden in mijn hoofd tijdens het channelen,
hoor ze niet maar de woorden gaan door mijn hoofd/gedachten heen.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi maa 27, 2012 11:02 pm

Dank voor je uitleg Liberation.
Gelukkig dat de feitelijke kleuren van dingen niet veranderen.
Althans zo begrijp ik het.
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyzo apr 01, 2012 7:56 am

Dat klopt, kleuren veranderen niet (dan ben je kleurenblind)
het is denk ik hetzelfde zoals Maire aangeeft met het 'channelen'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyzo apr 01, 2012 8:10 am



Hoe ervaar je het zelf eigenlijk....veranderen de kleuren naar hoe je op dat
moment in het leven staat?.....hebben ze ook betrekking op je emotie's?
Bij stress....of totale ontspannenheid....?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyzo apr 01, 2012 8:26 am

Bij mij zijn de kleuren altijd gelijk. Letters, cijfers, namen alles heeft een kleur en soms denk ik een patroon te zien omdat een naam een kleur heeft van de begin letter of een klinker wand op een klinker ligt meer accent dan op een medeklinker maar helaas gaat dat patroon niet altijd op.
Het enigste wat ik heb meegemaakt dat ik kan zeggen dat er meer is met die kleuren is dat iemand die in de zware problemen zat die zijn naam was zwart terwijl die anders bruin / grijzig is en ik kan heel goed dingen onthouden want ik heb er kleuren bij.
Maar ze veranderen nooit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jerke

Jerke


Registratiedatum : 07-03-12
Leeftijd : 53
Aantal berichten : 66

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi mei 01, 2012 7:21 pm

Ik begrijp nog niet wat synesthesie nu precies is.... Wat betekent dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyma mei 07, 2012 6:34 am

Synesthesie is "het hebben van een zesde zintuig" in de meeste en tevens mijn geval is dit het zien van kleuren. Dit betekent dat je in je hoofd (in je gedachten)
letters, cijfers, namen, zinsvormen, boeken, etc, etc. in verschillende kleuren ziet.
Sommigen hebben het alleen bij namen of cijfers of iets dergelijks maar er zijn er ook die het bij meerdere dingen hebben zoals bijvb. ikzelf ; ik zie kleuren bij alles zoals film, boeken, muziek, namen, letters etc.

Als ik bijv de letter A neem, die is in mijn gedachten geel, de B is dof zwart de C is glazig de D is beige en de E is groen. Dit is niet bij iedereen gelijk.

Ik weet niet precies een gemakkelijke manier om uit te leggen wat dat is of hoe dat is als je het 'in gedachten' ziet maar je moet het zien alsof je hersenen in hokken, vakken verdeelt zijn. Sommigen hebben de mogelijkheid aan meerdere dingen tegelijk te denken en dan is het net alsof het ene hokje de ene gadachte bevat en een ander hokje een andere gedachte en bij mij is er dan nog een hokje waar ik kleuren denk. (nu ik dit over lees komt het heel kinderachtig over maar misschien is het wel een duidelijke uitleg Smile

Maar zoals eerder vermeld, het is niet dat je met de ogen kleuren ziet en het staat ook los van kleurenblindheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyma mei 07, 2012 10:05 am


Ik denk ook niet dat het eenvoudig uit te leggen is.

Toen wij in 2010 een spiri bijeenkomst hadden bij mij thuis probeerde je
het ook uit leggen.
Je gaf toen ook als voorbeeld dat je namen van personen in een kleur
ziet......mijn naam was roze of geel (het was 1 van die 2, dacht roze).

Net als ik tijdens een channel sessie de tekst/woorden "zie" opkomen
in mijn hoofd, of een bepaald hersengedeelte binnenkomen;
zie jij een persoon - woorden - objecten etc in je hoofd opkomen maar
met een daarbij behorende kleur.

Zeg ik dat zo goed?



Laatst aangepast door Maire op ma mei 07, 2012 6:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyma mei 07, 2012 6:14 pm

@ Liberation

Denk jij in beelden?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi mei 08, 2012 6:14 am

Maire schreef:

Ik denk ook niet dat het eenvoudig uit te leggen is.

Toen wij in 2010 een spiri bijeenkomst hadden bij mij thuis probeerde je
het ook uit leggen.
Je gaf toen ook als voorbeeld dat je namen van personen in een kleur
ziet......mijn naam was roze of geel (het was 1 van die 2, dacht roze).

Net als ik tijdens een channel sessie de tekst/woorden "zie" opkomen
in mijn hoofd, of een bepaald hersengedeelte binnenkomen;
zie jij een persoon - woorden - objecten etc in je hoofd opkomen maar
met een daarbij behorende kleur.

Zeg ik dat zo goed?




Ja hoor, dat zeg je goed, het is op de zelfde manier zoals jij dat uitlegt over een channel sessie.

Jou 'werkelijke' naam is roze van kleur uitlopend op wat glazig-blauw.
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi mei 08, 2012 6:19 am

Weylyn schreef:
@ Liberation

Denk jij in beelden?


Alleen herrinneringen zijn bij mij in beelden (en kleuren)
En dat geeft vaak veel steun om herrinneringen naar boven te halen.
Ik heb wel gehad dat ik mij dingen herrinnerde van vroeger en een gezinslid dat dan bijvoorbeeld tegensprak en het soms ook ruzie werd
en ik betweterig overkwam maar later er achter gekomen dat ik wel gelijk had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maire
Admin
Maire


Registratiedatum : 07-01-12
Woonplaats : Houten
Leeftijd : 66
Aantal berichten : 336

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi mei 08, 2012 6:26 am



En dat ligt dan puur aan het onthouden van de kleur die erbij hoort?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://spheres.actieforum.com;http://spiritueelwakker.nl
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydi mei 08, 2012 9:21 am

Denken is meer dan herinneren.
Als ik (na)denk gebeurt dat in kleuren beelden en niet in letters.
Uit jouw antwoord begrijp ik dat jij niet in beelden denkt en alleen herinneringen in beelden krijgt. Klopt dat? Als dat zo is kan je dan ook niet visualiseren?
Ik vraag dit om een voorstelling te krijgen hoe iemand in kleuren getallen, letters, woorden etc. denkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydo mei 10, 2012 6:17 am

Maire schreef:


En dat ligt dan puur aan het onthouden van de kleur die erbij hoort?


Ja, mede door de kleur maar ook de beelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydo mei 10, 2012 6:26 am

Weylyn schreef:
Denken is meer dan herinneren.
Als ik (na)denk gebeurt dat in kleuren beelden en niet in letters.
Uit jouw antwoord begrijp ik dat jij niet in beelden denkt en alleen herinneringen in beelden krijgt. Klopt dat? Als dat zo is kan je dan ook niet visualiseren?
Ik vraag dit om een voorstelling te krijgen hoe iemand in kleuren getallen, letters, woorden etc. denkt.

Oei, ik denk dat ik jou verkeerd heb begrepen. Jij bedoeld dus met "beelden" de werkelijke gebeurtenis? Als jij met de auto weg bent geweest dan herrinner je ook de auto en de bezochte omgeving etc.
Dat is bij mij ook zo maar ik verstond onder "beelden" het volgende :

Er is een bepaalde herrinnering uit mijn kindertijd die ik zo kan oproepen omdat naast mijn herrinnering van de werkelijke gebeurtenis (zeg maar, omgeving/mensen/etc.)
ook een beeld herrinner, al is het als het ware dat dat in een andere hersenhelft is, en dat beeld bestaat uit een zwarte kamer met daar in een schuingeplaatst groen vierkant vlak welke net in die ruimte past.
Zo heb ik bij elke gedachte wel een "beeld" naast het werkelijke beeld van de gebeurtenis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptydo mei 10, 2012 9:30 am

Lastig uit te leggen hoe iemand na denkt.
Als ik dat doe, ook over toekomstige dingen, dan hoor ik mijn gedachten stem en zie ik plaatjes.
Bijvoorbeeld als ik na denk wat ik morgen ga doen en met wie, dan zie ik die persoon in mijn gedachten en de plaats waar wij naar toe gaan in plaatjes.
Als ik een boek lees dan zie ik het boek in plaatjes langskomen, als in een film.
Er zijn ook mensen die dat niet hebben en alleen getallen en letters zien.
Zie jij naast de kleuren voor woorden, cijfers en letters ook plaatjes, of alleen die woorden, cijfers en letters?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyvr mei 11, 2012 7:25 am

Dat is wat ik bedoel, het is niet anders dan als bij ieder ander mens dus ik zie ook die plaatjes maar daar naast zie ik alle woorden, cijfers, etc. weer in kleuren dus beide komen voor, het is iets extra.

Mensen zeggen wel eens dat je maar aan een ding tegelijk kan denken. Ik denk dat dat niet zo is of in ieder geval niet bij iedereen, ik kan wel aan 4 á 5 dingen tegelijk denken in mijn hoofd en zo moet je dit ook bezien.
Dus als ik na zou denken over wat ik morgen ga doen en met wie dan zie ik ook die persoon voor me en een plaatje van waar we heen gaan maar daar naast vliegt de kleur van die persoon zijn naam door mijn hoofd en de kleur van de plaatstnaam waar we heen gaan maar tegelijk zou ik beelden van vroeger kunnen krijgen mocht ik al eens met die persoon daar heen zijn geweest en ook bijvb. abstracte beelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyza mei 12, 2012 3:51 am

liberation schreef:

Mensen zeggen wel eens dat je maar aan een ding tegelijk kan denken. Ik denk dat dat niet zo is of in ieder geval niet bij iedereen, ik kan wel aan 4 á 5 dingen tegelijk denken in mijn hoofd en zo moet je dit ook bezien.

Ik vraag me af of je dan ooit wel eens rust in je hoofd kunt hebben?
Ook lijkt me het lastig als je een cruciale beslissing moet nemen zoals bijv. zal ik door het oranje licht rijden of sta ik toch maar op de rem?
En kun je je nog wel goed concentreren als dit voor een bepaalde werkzaamheid echt noodzakelijk is?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyza mei 12, 2012 5:59 am

Het is mij inderdaad wel eens te druk in mijn hoofd zeker met een eigen bedrijf en bijbehorende zorgen maar ik denk dat dat los staat van het bovenstaande.

Bij crucialee beslissingen (voorb. oranje licht) gaat dit niet op, je denkt : het licht staat op oranje dus ik rem en verder laat je andere gedachten voor wat ze zijn op dat moment. En dus kan je je ook wel goed concentreren op een bepaald iets als dit nodig is want je laat de andere gedachten op dat moment varen of je geeft die ene gedachte de voorkeur en die is dan sterker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyza mei 12, 2012 8:05 am

Dank je voor de uitleg, het is een stuk duidelijker.

In de magie hebben keuren een betekenis.
Is bij jou ook zo en komt dat overeen met de magische betekenis?

Zwart: uitbanning, rouw, verlies, meditatie, het verbannen van kwaad en negativiteit

Blauw: vrede, genezing, rust, waarheid, slaap, profetische dromen, vriendschap, lichamelijke bescherming, hoop, eer, trouw, wijsheid, bescherming tijdens het slapen, astrale projectie, geluk

Bruin:is de kleur van de aarde, dieren magie en genezing, huis.

Goud: zonnegoden, de God, rijkdom, kracht van kosmische invloeden

Groen: vruchtbaarheid, succes, geluk, voorspoed, geld, ambitie

Oranje: creativiteit, aantrekkelijkheid, stimuleert energie, succes, geluk, geld

Roze: liefde, humor, vriendschap, trouw, vrouwelijkheid, schoonheid, vrede

Paars: helderziendheid, wijsheid, spiritualiteit, succes, spirituele groei, kracht, genezing, onafhankelijkheid, bescherming huis en haard

Rood: lust, kracht, moed, gezondheid, energie, vitaliteit, liefde, aantrekkingskracht, wilskracht, passie, vruchtbaarheid, wraak, woede

Zilver: verwijderd negativiteit, stabiliteit, geestelijke bescherming, Godin, divinatie, exorcisme

Grijs: neutraliseert negatieve gevoelens en gedachten wat van buiten af komt.

Wit: meditatie, genezing, waarheid, vrede, spirituele kracht, maanmagie, zuiverheid, bescherming, geluk, reiniging, waarheid,

Geel: charme, zelfverzekerdheid, aantrekkingskracht, wijsheid, visioenen, geestelijke krachten

Magenta: Voor het versnellen van een spreuk en kracht voor spirituele genezing.

Indigo: Reiniging van de ziel, weghalen van angsten en negatieve energie.
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Emptyza mei 12, 2012 8:28 am

Nee, dat staat er helemaal los van, er zit helemaal ook geen logica in, ik heb veel nagedacht over overenkomsten en dergelijke in het zien van kleuren maar die is er niet en ook niet ten opzichte met andere mensen met synesthesie (als de A geel is kan die bij een ander bruin zijn. bijvb.)

Maar 1x ging het wel op (dezelfde jongen als mijn verhaal bij "De zwarte schim" )
In de tijd dat hij veel negatieve energie bij hem had (via zijn vader) was zijn naam in mijn gedachten zwart terwijl ieder ander met die naam, die naam bruin achtig is.
Maar verder heb ik nooit een overeenkomst gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn belevenis van synesthesie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn belevenis van synesthesie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Synesthesie betekenis

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spheres :: Gave :: Synesthesie-
Ga naar: