Spheres
Spheres
Spheres
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spheres

Spiritueel- en Paranormaal Forum
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
*** Spheres forum zit op een ander plekje vanaf nu: spiritueel en paranormaal forum Spiritueel Wakker: http://spiritueelwakker.actieforum.com/.....hoop je daar te mogen verwelkomen.....groetjes Maíre ***
*** Al online maar nog in opbouw: website - Spheres Trancemediumship: http://www.spheres-trancemediumship.nl/ ***

 

 Mijn belevenis van synesthesie

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Emptyza mei 12, 2012 8:25 pm

Ik begrijp dat je er niets mee kan (toegevoegde waarde) of zie ik dat verkeerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Emptyzo mei 13, 2012 12:50 am

Weylyn schreef:
Ik begrijp dat je er niets mee kan (toegevoegde waarde) of zie ik dat verkeerd?


Nee, dat klopt, het geeft alleen je leven wat meer kleur.
Terug naar boven Ga naar beneden
freya




Registratiedatum : 04-03-12
Aantal berichten : 128

Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Emptyzo mei 13, 2012 4:08 am

liberation schreef:
Het is mij inderdaad wel eens te druk in mijn hoofd zeker met een eigen bedrijf en bijbehorende zorgen maar ik denk dat dat los staat van het bovenstaande.

Bij crucialee beslissingen (voorb. oranje licht) gaat dit niet op, je denkt : het licht staat op oranje dus ik rem en verder laat je andere gedachten voor wat ze zijn op dat moment. En dus kan je je ook wel goed concentreren op een bepaald iets als dit nodig is want je laat de andere gedachten op dat moment varen of je geeft die ene gedachte de voorkeur en die is dan sterker.

Ik ben er eens op gaan letten. Ik merk (als ik heel scherp oplet!) dat er ook bij mij diverse gedachten tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn als ik me niet concentreer. Sommige zijn duidelijk op de voorgrond, andere meer als een soort vage "slierten". Het ligt er maar aan waar ik op dat moment mijn volledige aandacht op richt. Misschien heeft iedereen dit wel. En zijn we misschien vergeten hier aandacht aan te besteden?

Ik weet dus niet of alle gedachten die tegelijkertijd bij jou aanwezig zijn allemaal even helder en duidelijk zijn? Zo niet dan lijkt het me dat het wsl. meer voorkomt. W.b.t. het zien van kleuren dat is iets wat me vrij zeldzaam lijkt.

Wat Weylyn zegt is waar: kleuren hebben een bepaalde frequentie die emotioneel gevoeld wordt en waar ook die (emotionele) betekenis onbewust aan wordt gegeven. Ook bij muziek (noten/tonen) is dit het geval. Ik lees echter dat de kleuren bij jou geen bepaalde betekenis opwekken wat me eigenlijk verbaast. Bijv. bij aurareadings hebben kleuren ook een bepaalde betekenis.
In welke zin heeft deze vorm van synesthesie voor jou toegevoegde waarde als het een volkomen willekeurig proces is?
Terug naar boven Ga naar beneden
liberation




Registratiedatum : 25-03-12
Aantal berichten : 31

Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Emptyzo mei 13, 2012 7:56 am

Nee, de gedachten zijn niet altijd even helder maar soms ook weer wel of in ieder geval een of twee soms drie de rest is vaag/minder duidelijk.

Bij mij zit er in de kleuren geen betekenis opzich. Als ik een aura om iemand heen waarneem heeft die ook geen overeenkomstige kleuren met de kleuren van de naam (is voorbeeld) hoevaak ik er ook mee bezig ben geweest om iets te ontdekken met die kleuren het is er niet en ieder ander persoon met synesthesie ziet andere kleuren dus daar is ook geen logica te vinden.

Wat ik al zij : het heeft dus geen toegevoegde waarde het geeft alleen je leven wat meer kleur Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Weylyn

Weylyn


Registratiedatum : 11-04-12
Woonplaats : Midgard
Leeftijd : 70
Aantal berichten : 41

Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Emptyzo mei 13, 2012 9:17 am

Willek(l)eur.
Lijkt mij lastig en storend.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn belevenis van synesthesie   Mijn belevenis van synesthesie - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn belevenis van synesthesie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Synesthesie betekenis
» Mijn gids Toby

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Spheres :: Gave :: Synesthesie-
Ga naar: